О Sensey Morihey Ueşiba
Аykido misilsiz budoka olan Morihey Ueşiba tərəfindən yaradılmışdır. O, güclü ilə zəifə qarşı duran, zehin və bədənin gündəlik və davamlı incəldilməsi ilə şəxsiyyətin inkişafına yol açan bujutsudan kənara çıxdı. Müasir dövrə uyğun gələn budo Aykido adlanır.

Gəncliyində siyasi rəqibi olan “ağır yumruqla döyülən” atasının məğlubiyyətini görən bu-jutsu ilə məşğul olmağa ehtiyac duydu. Bu hadisə özünü, bütün həyatını Budo praktikasına həsr etmək üçün sarsılmaz bir istəyin yaranmasına səbəb oldu. Morihei Ueshiba Aya-Ryu Ju-jutsu, Kito-Ryu Ju-jutsu, Daito-Ryu Ju-jutsu, Ken Shinkage-Ryu, Hozoin-Ryu Sojutsu və başqaları kimi ənənəvi Yapon məktəblərinin gizli biliklərini öyrəndi.

Takeda Sokaku ilə Dayto Ryuda görüşməsinin ona Budo haqqında yeni bir perspektiv müəyyənləşdirdiyini və açdığını söyləyə bilərik. Həqiqətən, bujutsu praktikası cəmiyyətin qurtuluşuna gətirib çıxarmadı, onu təmin edə bilmədi və bu, Morihei Ueshibanı mənəvi təcrübəyə müraciət etməyə məcbur etdi.

18 yaşında “Böyük Səyahətçi” olmaq istədi və Tokioya getdi. Bir müddət sonra 80 könüllünü oradan “Şimal Sərhədi” olan Hokkaydoya apardı, burada 8 il müəllim oldu və Şirataki qəsəbəsini yaratdı. O dövrdə yalnız Monqol torpağında bir cənnət yaratmağı xəyal edən Omoto Ko’nun təşkilatçısı Deguçi Vanisaburo haqqında eşidə bilərdi.

Oğlunu başa düşən və ona dəstək olan atasının ölümü Morihey Ueşibanı dərin kədərə qərq etdi. İki oğlunun demək olar ki, eyni vaxtda itirilməsi əzabları daha da artırdı və şübhəsiz ki, Möhtərəm Deguçinin uzanan əli və isti ürəyi ona əvəzsiz kömək etdi. Uşaqlıqdan bəri özündə saxladığı dərin inamı, müəllimi ilə görüşündə gücləndirdiyi bu-cutsu praktikası onu yer üzünün hər kəsə açıq bir ev olduğunu və Bu-nu yer üzündə sülhə aparan bir yol axtarmağa sövq etdi.

О, güclü ilə zəifə qarşı duran, zehin və bədənin gündəlik və davamlı incəldilməsi ilə şəxsiyyətin inkişafına yol açan bujutsudan kənara çıxdı. Müasir dövrə uyğun gələn budo Aykido adlanır.

Möhtərəm Deguçii ilə dərslər, onunla Monqolustana səyahət etmək, həbsxana, ölüm hökmü, son anda bağışlanmaq, müharibə təcrübəsi, ölüm və həyat arasında sərhəd – bunların hamısı yeni, daha yaxşı Budo yaratmaq üçün Yaponiyaya qayıtdıqdan sonra mütləq bir qələbə üzərində quruldu və təcrübəsinə əlavə edildi. Uzun illər çalışdıqdan və təlim keçdikdən sonra bir dəfə bu məqsədə çatmaq üçün bir dəniz zabiti, qılıncoynatma müəllimi tərəfindən meydan oxundu. Morihei Ueshiba onunla silahsız üz-üzə gəldi, lakin döyüş zamanı düşmən ona qılıncla toxuna da bilmədi. Dueldən sonra O Sensey quyudan doyunca su içdikdən sonra bağçadan bir neçə addım keçdi. Birdən ayağının altından yerin yelləndiyini hiss edərək hərəkətsiz olaraq donub qaldı. Göydən çox sayda qızıl şüa yağışı yağdı və eyni zamanda yerdən qalxaraq onun bədənini dəyişdirdi (O Senseyin həyatındakı bu epizodla əlaqədar olaraq, maraqlanan oxucunu aid olan digər mistiklərin transmütasiya təcrübələrinə yönəldirik. fərqli ənənələr. Məsələn, Mirseyi İliadanın əsərlərinə baxın).

O Senseyin təmizlənmiş bədəni kainat içərisinə qalxdı. Quşların dilini başa düşdü, külək və bütün təbiət hadisələrini gördü. O an, o düşündü: “Kor zəfər arzusu sevgiyə çevrilməlidir. Budonun mənbəyi ilahi eşq və ümumdünya mərhəmətdir”. O an həqiqi Budonun yaradıcılığı və himayəni tarazlaşdırdığına dair düşüncəsində başa düşdü. Aykido buna əsaslanır.

O zaman ən yaşlı ilk nazir Yamamoto Gombei, onu Tokioya dönməyə dəvət etdi. Möhtərəm Deguçi bu təklifə cavab verməyi məsləhət görür. Morihey Ueşiba imperator ətrafına, dövlət başçısına və Tokiyodakı zadəgan ailələrə dərs verir.. Qalan vaxtlarını hərbi məktəblər, universitetlərin mübarizə salonları və böyük müəssisələr arasında bölüşdürür. Lakin 1935-ci ilədək Aiki bujutsunun, tədrisi və inkişafının onun şəxsən inkişaf etməsinə mane olmasından çox vaxt aldığından narazı olan O Sensey, Budo ilə mədəniyyətlə əlaqəli öyrənmək arzusunu reallaşdırmaq üçün İvamada əkilməmiş torpaqlar aldı.

Ancaq ikinci dünya müharibəsi başladı. Şagirdləri orduya çağırıldı. Konformizmdən təsirlənən və Budonun müstəqil ruhunu təmin etməyən Budonun müxtəlif qolları hökumətin təsiri altına düşdü. O vaxt tələbələr arasında məsul vəzifələr bölüşdürərək (xüsusən də Tokiodakı güləş salonunu oğluna əmanət etməklə) özünü yaradıcı işə həsr etmək üçün Tokionu tərk etdi, İvamada açıq güləş salonu yaratdı və orada daim Aykido yaradılmasında çalışdı.

Aktivliyinə görə və hər hansı bir döyüş növü tətbiq etməsinin Amerika işğalçı orqanları tərəfindən qadağan olunmasına baxmayaraq,O Sensey Aykidonun yaradılması ilə bağlı işlərini yarımçıq qoymur, 1948-ci ildə qadağa götürüldükdən sonra həqiqətən Tokyo Dojo-da davam etdirməyi  bacardı.

1951-ci ildə ustad Moşizuki Minoru Aykidonu Fransa və Avropaya tanıdan ilk şəxs idi. Növbəti il ustad Abe Tadashi, Aykidonu Avropada yaymaq məqsədi ilə Marselə gəlir. Eyni zamanda ustad Koiçi Tohey Havayi və Amerikada Aykidoya dərs deyir. 1961-ci ildə  Aikikai Dojo’nun möhtəşəm açılışı üçün 78 yaşında O-Sensei, Havaya dəvət edildi. Bu səyahət Aykidonun həqiqi beynəlmiləlləşməsinin başlanğıcı idi. 1956-cı ildə onun icazəsi ilə kütləvi nümayişlər başladı. Məktəblərdə, universitetlərdə və müəssisələrdə çoxsaylı zallar açılır. Aykido tədricən Yaponiyanın xaricində yayılır.

1956-cı ildə ilk fransız olan Andre Noke, Aikikai’yə işə gəldi. 60-cı illərdə uçi deşi bütün dünyaya yayıldı: Yamada Yoshimitsu ABŞ-da, Suqano Seiçi Avstraliyada, Noro Mazamichi və Tamura Nobuyoshi Fransada, Shiba Kazuo İngiltərədə, Kanai Mitsunari ABŞ-da. Eyni zamanda, Müəllimlər Nakazono Mutsuharu, Kobayaşi Hirokazu, Tada Hiroşi, Asai Katsuaki, Içimura Toşikazu və digər ustalar Aykykay’dən Avropaya gəlirlər. Onların əksəriyyəti orada daimi olaraq var.

1975-ci ildə qurulan Beynəlxalq Aykido Federasiyasına 6 qitə federasiyası (Şimali və Cənubi Amerika daxil olmaqla) və 40-dan çox milli federasiya daxildir. Bir çox başqa ölkə hələ beynəlxalq səviyyədə təmsil olunmur, baxmayaraq ki, bir çoxu aykidoda fəal iştirak edirlər. BAF (Beynəlxalq Aykido Federasiyası) bu gün BİFBA-nın (Beynəlxalq İdman Federasiyalarının Baş Assambleyası) üzvüdür.

Nobueşi Tamura. “Aykido”.